تلفن: 02122466030 شماره همراه : 09128606030
info@kohanconex.com

امروزه کانکس مسکونی و یا ویلایی جهت مستقر شدن در ویلای خود بیشمارترین استفاده را دارد و به دلیل قيمت مناسب آن نسبت به ساخت و ساز ساختمان و نيز دسترسی بهتر جهت طرح های بیرونی و داخلی ویلای خود از آنها استفاده میشود .
کانکس های مسکونی انواع مختلفی دارد که طبق درخواست مشتری محترم اجرا میشود.

کانکس مسکونی

این نوع کانکس در طرح های مختلف مانند : کانکس های مسکونی یک طبقه در متراژ مختلف و اگر متراژ کانکس مسکونی بیشتر شود آن را به صورت دو تیکه و یا بیشتر ساخته میشود و در محل مشتری بصورت مونتاژ شده اجرا می شود و خدمات داخلی آنها از طرف کارمندان این شرکت کاملا آبندی شده تحویل مشتری محترم داده می شود و میتوان با کمال رضایت در این کانکس ها استراحت و زندگی کرد . لذا این نوع کانکس ها به نوع دو طبقه و یا دوبلکس تقسیم می شوند . کانکس های مسکونی قابلیت ساخت و مونتاژ در محل پروژه را دارد. نماهای داخلی این نوع کانکس مشابه به یک منزل ساخت و ساز شده و یا فراتر از آن در طرح های مختلف قابل اجرا میباشد و میتوان در آن کانکس اتاق های استراحت کوچک (اتاق خواب) با درب های HDF چوبی و آشچرخانه OPEN و یا جداشده با درب HDF و سرویس های بهداشتی ایرانی و یا فرنگی با سرامیک های مختلف و یا PVC طرح های مختلف در نوع جنس و طرح های مختلف اجرا نمود.

کانکس مسکونی


پنجره های استفاده شده در این نوع کانکس از جنس آلومینیوم اختصاصی درجه یک و یا از جنس UPVC با پروفیل درجه یک ساخته شده و حتی قابلیت نصب پرده در جنس های مختلف و حفاظ را دارد .

آشپزخانه و سرویس بهداشتی مجهز به لوله کشی و نصب شیرآلات آب گرم و سرد می باشد  .
آشپزخانه دارای سینک ظرف شویی ، آب چکان ، کابینت بالا و پایین میباشد .
برق کشی کانکس بصورت روکار .
مدت زمان تولید و تحویل کانکس مسکونی به طراحی، تعداد طبقات و بخش های داخلی، نوع مواد و اجناس مصرفی و امکانات مورد نظر کارفرما بین ۱۵ روز الی ۱ ماه کاری می باشد.

 

 

کانکس مسکونی چیست؟


کانکس‌های مسکونی سازه‌های پیش ساخته‌ای هستند که با هدف اسکان موقت ساخته شده و در مکان‌های مختلفی قرار می‌گیرند. کانکس مسکونی می‌تواند فلزی، بتنی یا چوبی باشد. به هنگام وقوع حوادث طبیعی چون زمین لرزه، سیل و… می‌توان از این کانکس‌های پیش ساخته که فرایند ساخت آن‌ها زمان زیادی نمی‌برد، برای اسکان موقت افراد استفاده کرد. رایج‌ترین نوع کانکس مسکونی که بیشتر به چشم می‌خورد و ممکن است آن‌ها را بیشتر دیده باشید، کانکس‌های مسکونی فلزی هستند.

قطعات این کانکس‌ها همگی در کارگاه ساخته شده و به یک دیگر متصل می‌شوند سپس به محل پروژه و مکانی که قرار است کانکس مسکونی در آنجا مستقر شود منتقل می‌شوند. در چندین سال اخیر تولید کانکس پیش ساخته مسکونی توسعه زیادی داشته است چراکه این کانکس‌ها مزایای زیادی از جمله وزن سبک و سرعت بالا در ساخت دارند.


امکانات کانکس مسکونی :

 

کانکس مسکونی مانند یک خانه کامل دارای پلان تجهیز شده و طراحی شده می باشد که روابط کاربری و دسترسی فضا های داخلی آن بمانند یک خانه کامل بوده و دارای بخش بندی و حریم های خصوصی و عمومی می باشد.از فضا های موجود در آن می توان به ورودی و کفش کن ، اتاق خواب ها با کمد دیواری ، آشپز خانه ، سرویس بهداشتی و حمام ، انباری ، نهارخوری و حتی امکانات و متعلقات جانبی مانند مخزن ذخیره آب و یا پنل های خورشیدی تولید برق و اینگونه امکانات رفاهی اشاره کرد که در مرحله طراحی کانکس مسکونی بطور کامل مورد برسی قرار گرفته و با توجه به نیاز ها و میزان مساحت در اختیار پلان و جزئیات سازه در کنار یکدیگر تعبیه می شوند.

 

انواع کانکس مسکونی :


کانکس‌های نگهبانی یا سرایداری :


یکی دیگر از انواع کانکس‌های مسکونی، کانکس‌هایی هستند که با هدف سرایداری یا نگهبانی ساخته می‌شوند. این کانکس‌ها از نظر امکانات در سطح پایین‌تری نسبت به کانکس‌های ویلایی قرار می‌گیرند. کانکس نگهبانی با هدف نگهبانی و مراقبت از یک محیط ساخته می‌شوند. این کانکس‌ها می‌توانند ساده یا لوکس باشند. کانکس نگهبانی ساده برای کارگاه‌های عمرانی، کارخانجات و هر جایی که نمای ظاهری کانکس از اهمیت زیادی برخوردار نباشد ساخته می‌شوند. اما اگر قرار باشد کانکس‌های نگهبانی در محیط‌هایی چون شرکت‌های بزرگ، سازمان‌ها، مجتمع‌های مسکونی و... قرار بگیرند باید از نمای زیباتری برخوردار باشند.


کانکس‌های مسکونی برای اسکان موقت در مناطق زلزله زده :


هدف اصلی از تولید کانکس‌های پیش ساخته مسکونی، اسکان موقت است. رایج‌ترین نوع این کانکس‌ها، کانکس‌های فلزی هستند که سرعت بالایی در ساخت دارند و در مواقع بحران برای اسکان موقت افراد آسیب دیده ساخته می‌شوند. مهم‌ترین موضوعی که برای ساخت این کانکس‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد، ساخت آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. مجهز کردن این کانکس‌ها هزینه و از آن مهم‌تر زمان زیادی می‌طلبد به همین خاطر ساخت یک کانکس مسکونی شیک برای مواقع بحران چندان منطقی نیست. از همین‌رو این نوع کانکس مسکونی اغلب سالن‌هایی ساده با در و پنجره هستند.


کانکس مسکونی ویلایی :


یکی دیگر از انواع کانکس‌های مسکونی، کانکس‌های ویلایی هستند که از نظر امکانات و تجهیزات، در سطح بالاتری نسبت به دو کانکس فوق قرار می‌گیرند. کانکس‌های ویلایی، بهترین نوع کانکس مسکونی هستند و از نظر امکانات چیزی از یک واحد مسکونی کامل کم ندارند. ابعاد و اندازه کانکس‌های مسکونی نسبت به دیگر انواع آن بزرگ‌تر است چراکه این کانکس‌ها امکانات بیشتری را در خود جای می‌دهند. امکاناتی که یک کانکس مسکونی ویلایی دارد عبارت است از: اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، مجهز کردن به سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم برق کشی و سیستم دفع فاضلاب. امکانات فوق جزو امکانات رایج کانکس‌های ویلایی به شمار می‌رود. هرچه ابعاد و اندازه کانکس بزرگ‌تر باشد و برای ساخت آن هزینه بیشتری شده باشد، این تجهیزات می‌توانند بیشتر و لوکس‌تر باشند.


مزایای کانکس مسکونی :


_ ساخت سریع با هزینه های مناسب و دیگری قابلیت جابجای آن می باشد
_ زمان ساخت بسیار پائین و همچنین در همه شرایط قابل اجرا می باشد
_ نیازی به طی کردن مسائل مربوط به اخذ پروانه ساخت و دیگر مراحل اداری ندارد
_ بهترین گزینه استفاده برای باغ و یا ملکی که به تازه گی خریداری شده و قصد استفاده موقت از آن را دارید.

 

برای اطلاع از قیمت کانکس مسکونی و یا خرید کانکس مسکونی و یا حتی کانکس مسکونی دست دوم با کارشناسان کانکس کهن در ارتباط باشید :
www.kohanconex.com
02122466030
09128606030

 

موضوعات مرتبط : 

کانکس اداری  |  کانکس شیشه ای  |  کانکس سرویس بهداشتی  |  کانتینر 

کانکس کامپوزیت  |  کانکس گردشگری  |  کانکس دست دوم


تاریخ انتشار: 1401/08/09 19:50